Sport.pl

Ranking medialności klubów piłkarskich: Zobacz, który jest Śląsk Wrocław

Śląsk Wrocław utrzymał drugie miejsce w zestawieniu medialności klubów T-Mobile Ekstraklasy - wynika z najnowszego badania "Polska Piłka" przeprowadzanego przez "PRESS-SERVICE Monitoring Mediów".
W czerwcu o wrocławskim klubie w prasie i w internecie ukazało się łącznie 1316 publikacji, co pozwoliło Śląskowi utrzymać drugie miejsce w rankingu najbardziej medialnych klubów piłkarskich w Polsce.

Pierwszą pozycję zajął Lech Poznań (1394 publikacji), co - jak zauważają autorzy raportu - jest efektem najwcześniejszego ze wszystkich polskich zespołów startu w europejskich pucharach. Na trzecie miejsce z fotela lidera spadła Legia Warszawa (1245 tekstów). Kolejne pozycje w rankingu zajęły Wisła Kraków, Ruch Chorzów i Polonia Warszawa.

Jak informuje klubowa strona internetowa Śląsk był bezkonkurencyjny jeśli chodzi o obecność w internecie. W czerwcu o mistrzach Polski pisano w sieci 735 razy (o drugim w tej klasyfikacji Lechu ukazało się 35 publikacji mniej). Z kolei w prasie tradycyjnej Śląsk wspominany był 581 razy, a 22 razy gościł na pierwszych stronach gazet.

Warto zaznaczyć, że Śląsk po raz czwarty od rozpoczęcia badań "Polska Piłka", czyli do 1 marca 2010 roku, zajął miejsce na podium zestawienia najbardziej medialnych klubów. W lipcu 2011 roku był drugi, dając się wyprzedzić jedynie ówczesnemu mistrzowi kraju Wiśle Kraków, zaś w lutym 2012 roku zajął trzecie miejsce, tuż za Wisłą Kraków i Legią Warszawa. Przed miesiącem powrócił na drugą pozycję, którą utrzymał w najnowszym badaniu.

Badanie "Polska Piłka" przeprowadzone zostało na podstawie monitoringu 1100 tytułów prasy ogólnopolskiej i regionalnej oraz 20 najpopularniejszych portali internetowych.

Więcej o: