Sport.pl

Puma skacze do Śląska Wrocław

Puma od nowego sezonu będzie sponsorem technicznym piłkarskiego Śląska, dowiedzieliśmy się nieoficjalnie. Umowa warta około 4 mln zł ma zostać podpisana na pięć lat.
Ekstraklasa.tv: Gancarczyk katem Legii - wideo »

Obecnie drużynę Śląska ubiera firma Garman, ale umowa z klubem wygasa wraz z końcem rozgrywek. Dlatego w Śląsku od dawna poszukiwano nowego sponsora technicznego, który przekazywałby klubowi sprzęt, piłki i stroje sportowe. W ostatecznej rozgrywce liczyły się niemiecka Puma i włoskie Lotto.

Wygrała Puma, która będzie ubierać wrocławian przez kolejne pięć sezonów. Z naszych wiarygodnych informacji wynika, że w każdym sezonie firma przekazywać będzie Śląskowi sprzęt wartości około 800 tys. zł. Będzie on do dyspozycji nie tylko drużyny seniorskiej, ale także zespołu Młodej Ekstraklasy i grup młodzieżowych wrocławskiego klubu.

Warunki kontraktu są korzystne dla Śląska, dziwi jednak długość umowy. Pięcioletni kontrakt jest stosunkowo długi, a zdaniem specjalistów z branży wartość marketingowa Śląska - szczególnie przed Euro 2012 - powinna znacznie wzrosnąć.

Informacji tej nie chce potwierdzić jednak prezes Śląska Piotr Waśniewski. - Negocjacje trwają i nic jeszcze nie jest rozstrzygnięte - zapewnia Waśniewski.

Wiemy jednak, że Lotto otrzymało już oficjalną informację ze Śląska, że firma ta nie zostanie sponsorem technicznym klubu. A umowa z Pumą nie została jeszcze podpisana, gdyż we Wrocławiu czekają na powołanie nowego zarządu i rady nadzorczej spółki. W ich skład wejdą już osoby desygnowane przez nowego właściciela Śląska Zygmunta Solorza. Zarząd i rada mają zostać powołane w połowie czerwca, gdy sąd zatwierdzi zmiany w spółce.

To właśnie pojawienie się nowego właściciela Śląska i dobre perspektywy rozwojowe Śląska sprawiły, że Puma zainteresowała się wrocławskim klubem.

- Rozmowy prowadzimy od końca zeszłego roku, ale jeszcze się nie zakończyły - mówi Justyna Skrzypek, dyrektorka marketingu Puma Polska. - Nasze zainteresowanie wrocławskim klubem rosło stopniowo. Jednym z argumentów było inwestycyjne wejście do Śląska pana Solorza, a innym fakt, że w tym mieście będą rozgrywane mecze Euro 2012.

Puma zainteresowała się Śląskiem także z innych powodów. Niemiecka firma po ośmiu latach ubierania piłkarskiej reprezentacji Polski przegrała walkę o kolejną umowę na rzecz koncernu Nike, który od 1 stycznia 2009 r. jest sponsorem naszej drużyny narodowej. Ponadto Puma ubiera jeszcze piłkarzy Lecha Poznań, ale w nowym sezonie sponsorem technicznym tego zespołu ma zostać Nike. W efekcie Puma potrzebuje nowego produktu flagowego i ma nim być właśnie Śląsk.

- Wrocław to aktualnie bardzo ciekawe miejsce w polskim futbolu i mamy nadzieję, że klub będzie w przyszłości osiągał wielkie sukcesy. Dlatego zaproponowaliśmy Śląskowi długoletnią współpracę - kończy Skrzypek.

Tarasiewicz: Śląsk się Wiśle nie podłoży - czytaj tutaj »