Śląsk wrócił ze zgrupowania, Carlsberg nadal sponsorem

W czwartek piłkarze Śląska wrócili do Wrocławia z obozu przygotowawczego w Słowenii. Działacze przedłużyli o dwa lata umowę sponsorską z firmą Carlsberg, która produkuje piwo Piast
Autokar z zawodnikami pojawił się na Oporowskiej około godz. 8. Gracze wrocławskiej drużyny bardzo szybko rozjechali się do domów, a na stadionie pojawią się ponownie dziś. Trener Ryszard Tarasiewicz zarządził bowiem testy wydolnościowe. W samo południe w siedzibie klubu zorganizowano za to konferencję prasową, na której działacze ogłosili, że przedłużają o dwa lata współpracę z firmą Carlsberg, która nadal pozostaje sponsorem Śląska.

- Dla nas to już piąty rok współpracy i każdemu klubowi życzyłbym takiego partnera. Negocjacje były długie, ale ostatecznie doszliśmy do porozumienia, które satysfakcjonuje obie strony - podkreślał prezes Śląska Piotr Waśniewski.

Jak ognia unikał on odpowiedzi na pytanie o kwotę, jaką wrocławski klub otrzyma od swojego sponsora. Zapytany, czy będzie to więcej niż 2 mln zł, jakie Lech Poznań dostaje od browaru Warka, Waśniewski stwierdził tylko: - Uważam, że nasza umowa jest korzystniejsza.

Nie jest to jednak do końca prawda, bo - jak udało nam się nieoficjalnie dowiedzieć - Śląsk otrzyma od firmy Carlsberg około 1 mln zł. To cena za umieszczenie reklam piwa Piasta na stadionie oraz przede wszystkim na koszulach piłkarzy. - Kwota, jaką płacimy klubowi, jest adekwatna do rosnącej pozycji Śląska w lidze. Mamy zresztą nadzieję, że to tylko kolejny etap naszej współpracy i z czasem będzie jeszcze lepiej. Oprócz pieniędzy, które przekażemy wrocławskiej ekipie, będziemy także uczestniczyć w wielu akcjach promocyjnych - zapowiada Marcin Burdach, dyrektor ds. sponsoringu i gastronomii w Carlsberg Polska.

Jedną z takich akcji ma być pojawianie się na rynku limitowanej serii piwa Piast z logo wrocławskiego klubu.

To prawdopodobnie będzie można kupić już wczesną jesienią. - Na pewno dzięki Carlsbergowi kibiców czeka wiele atrakcji. I to nie tylko po ewentualnym wypiciu piwa - śmiał się prezes Waśniewski.

Od przedstawicieli firmy otrzymał on dwa komplety szachów: jeden dla niego, a drugi dla trenera Tarasiewicza, który uchodzi za wielbiciela królewskiej gry. W ramach rewanżu dyrektor Burdach dostał od prezesa karnet na mecze Śląska w nadchodzącej rundzie jesiennej.

Wiadomo już także, że we wtorek o godz. 16 na wrocławskim rynku odbędzie się prezentacja drużyny Śląska. Piłkarze pokażą się kibicom w nowych strojach przygotowanych przez sponsora technicznego - firmę Puma. Imprezę poprowadzi któryś z dziennikarzy sportowych telewizji Polsat.