Sport.pl

Wiemy, kto zostanie sponsorem tytularnym Stadionu Miejskiego we Wrocławiu

Artur Brzozowski
23.10.2012 , aktualizacja: 23.10.2012 19:35
A A A
Stadion Miejski we Wrocławiu

Stadion Miejski we Wrocławiu (Fot. Mieczysław Michalak / Agencja Gazeta)

Firma Coca-Cola ma zostać sponsorem tytularnym Stadionu Miejskiego we Wrocławiu. Umowa z władzami miasta jest bliska finalizacji. - Rozmowy w sprawie sponsora stadionu s± zaawansowane, ale nie mogę ujawnić o jak± firmę chodzi - zaznacza Adam Burak, rzecznik spółki Wrocław 2012, która jest operatorem obiektu.
Koncern Coca-Cola ma wykupić prawa do nazwy wrocławskiego stadionu. Informacje potwierdzili¶my w dwóch, niezależnych Ľródłach. Rozmowy władz miasta, spółki Wrocław 2012, która jest operatorem obiektu oraz koncernu Coca Cola s± finalizowane. Teraz zapada decyzja, czy obiekt będzie się nazywał Coca-Cola Stadion, czy Coca-Cola Arena. Na czwartek zaplanowano finalne spotkanie w sprawie kontraktu. Oficjalna informacja o sponsorze ma być podana w ci±gu najbliższych dni.

- Rozmowy w tej sprawie sa bardzo zaawansowane, ale nie mogę ujawnić nazwy firmy o któr± chodzi - mówi Adam Burak, rzecznik spółki Wrocław 2012.

Prezes spółki Wrocław 2012 Robert Pietryszyn oraz Paweł Czuma rzecznik wrocławskiego urzędu miejskiego nie odbierali od nas telefonów. Pietryszyn na łamach portalu gazetawrocławska.pl zaprzeczył, że rozmowy s± prowadzone.

Jednak z naszych informacji wynika, że w ostatnich dniach ratusz "poszukiwał" pozytywnej informacji, która usunie na dalszy plan miejskie afery zwi±zane z dymisj± wiceprezydenta Michała Janickiego, sporem z firm± Dynamicon, czy oskarżeniami o nielegalne finansowanie kampanii wyborczej kandydatów prezydenta Dutkiewicza do senatu. Sukcesem ma być wła¶nie pozyskanie Coca-Coli jako sponsora stadionu. Dlatego negocjacje prowadzone od kilku tygodni zostały przyspieszone.

Coca Cola ma zapłacić za prawa do nazwy 2,5 mln złotych rocznie. Co ciekawe koncern ma już podpisan± umowę na wył±czno¶ć sprzedaży swoich napojów na stadionie podczas meczów ¦l±ska - płaci za to milion. Teraz dodatkowo "dorzuci" półtora miliona i stanie się tytularnym sponsorem sportowej areny.

Wszystko wskazuje, że w ramach umowy Coca-Cola zapewni sobie także prawo wył±czno¶ci na sprzedawanie napojów podczas wielkich imprez organizowanych we Wrocławiu przez miasto - na przykład podczas Sylwestra w Rynku, czy wielkich koncertów muzycznych. Reklamy koncerny maj± też zawisn±ć na największych budynkach należ±cych do miasta i jego spółek.

Tylko dwa z polskich stadionów maj± komercyjnych sponsorów tytularnych. W Warszawie stadion Legii to Pepsi Arena - prawa do nazwy sprzedano za 6 mln zł. rocznie w 2011 roku. Z kolei w Gdańsku koncern PGE płaci przez 5 lat po 7 mln zł rocznie, za to że obiekt nazywa się PGE Arena.

Pierwszym klubem w Polsce, który sprzedał prawa do nazwy stadionu było Zagłębie Lubin. Od 2009 roku obiekt nosił nazwę Dialog Arena. Dialog płacił klubowi dwa miliony złotych rocznie. Jednak w minionym roku umowa się skończyła, a firma nie podpisała nowej.

Zobacz także

Zobacz więcej na temat:

  • 6
Komentarze (40)
Zaloguj się
  • 5agnihotra

    Oceniono 114 razy 96

    czyli sprzedali nazwę za 1,5 miliona - bo bańke mieli juz za wył±czno¶ć na napoje
    a zasadniczo to jej nie sprzedali bo oddali Coca Coli imprezy miejskie, powierzchnie reklamowe w mie¶cie i kto wie co jeszcze o czym się nie dowiemy.
    Byle tylko jakis PRowy newsik poszedł, że jest fajnie a stadion to cudo.

    "W Warszawie stadion Legii to Pepsi Arena - prawa do nazwy sprzedano za 6 mln zł. rocznie w 2011 roku. Z kolei w Gdańsku koncern PGE płaci przez 5 lat po 7 mln zł rocznie, za to że obiekt nazywa się PGE Arena. "

    PRZEPRASZAM ALE CZY KTO¦ NAS WROCŁAWIAN MA NAPRAWDĘ ZA DEBILI ???

    Mam nadzieję, że ich wszystkich w końcu pozamykaj±.

  • mok999

    Oceniono 108 razy 94

    Mam ¶wietny pomysł na rozwi±zanie problemów z brakiem funduszy w kasie miejskiej. Zmiana nazwy miasta z WROCŁAW na COCA-COLA CITY i profity z tym zwi±zane.

  • l_wro

    Oceniono 60 razy 52

    Miasto na gwałt szuka sukcesu dlatego za 1,5mil zł sprzeda to co w Warszawie/ Gdańsku sprzedano za 6/7 mil zł i w promocji dorzuci jeszcze zeszpecenie swoich własnych budynków. PR przegrał z interesem miasta. ZNOWU

    COCA COLI gratuluje super biznesu

  • qwerfvcxzasd

    Oceniono 53 razy 37

    Oj, coca colo. Trzeba było poczekać. Przecież oni w ramach PR oddaliby tę nazwę za darmo? Może by nawet dopłacili? W końcu to promocja wroclove? ;)

  • ergosumek

    Oceniono 26 razy 22

    1,5 miliona za tak± reklamę w 40 mln kraju?
    To darmocha.

  • erhapl

    Oceniono 16 razy 16

    >Czy sponsorem tytularnym wrocławskiego Stadionu Miejskiego zostanie Coca-Cola? Od kilku dni takie plotki kr±ż± po Wrocławiu. Dzi¶ informację na ten temat opublikował nawet jeden z portali. - To bzdury - mówi± jednak w spółce Wrocław 2012, zarz±dzaj±cej wrocławsk± aren±.
    - Sponsora tytularnego poznamy najwcze¶niej na pocz±tku przyszłego roku. Nie będzie nim Coca-Cola - mówi Robert Pietryszyn, prezes spółki Wrocław 2012. - Nie prowadzimy żadnych rozmów z Coca-Col±."

    GAZETA WROCŁAWSKA
    Data dodania: 2012-10-23 18:49:11

  • matrimwr

    Oceniono 22 razy 16

    Niech kto¶ mi to wytłumaczy ten interes wieków, bo jestem sam biznesmenem i tego nie pojmuję. W jaki sposób, Dutkiewicz zaci±gn±ł kredyt na 2mld złotych na miasto, a zarobił na tym 100mln. Ciekaw jestem nazwy firmy doradczej, bo chętnie bym z ich usług skorzystał, inwestuj±c 1zł (słownie: jeden złoty polski).

  • farmer_mendoza

    Oceniono 23 razy 15

    "Coca Cola ma zapłacić za prawa do nazwy 2,5 mln złotych rocznie. Co ciekawe koncern ma już podpisan± umowę na wył±czno¶ć sprzedaży swoich napojów na stadionie podczas meczów ¦l±ska - płaci za to milion. Teraz dodatkowo "dorzuci" półtora miliona i stanie się tytularnym sponsorem sportowej areny."

    2,5 miliona + 1 milion = 2,5 miliona?

  • flugufrelsarinn

    Oceniono 12 razy 12

    1,5 mln za prawy do nazwy,nieĽle...brawo dla ludzi z Coca-Coli za wykorzystanie momentu;-)

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX